Gedragscode, klachten en vertrouwenspersonen

Wij proberen als vereniging goed zwemonderwijs en veel zwemplezier te bieden. Heeft u toch een klacht? Probeer dan eerst in overleg te gaan met de betreffende lesgever. Lukt dat niet, neem dan contact op met de coördinator van het zwemuur:


Gedragscode

Onze vrijwilligers conformeren zich aan de Gedragscode Zwembranche, zoals vastgesteld door de Nationaal Platform Zwembaden | NRZ.

Vertrouwenspersonen
Er is de mogelijkheid om contact op te nemen met een van onze vertrouwenspersonen over zaken rond de zwemles die u niet met de lesgever of coördinator wilt bespreken. Zij nemen contact met u op door een mail te sturen met uw naam en telefoonnummer naar: swueinnzd.[antispam].@gmail.com.

Telefonisch meldpunt NOC*NSF

NOC*NSF beschikt over een telefonische meldpunt voor ongewenste intimiteiten, waaronder seksuele intimidatie. Het meldpunt is bedoeld voor kortdurende en eenmalige ondersteuning en biedt diverse mogelijkheden, van het bieden van een luisterend oor, tot het geven van korte adviezen of het doorverwijzen naar bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon uit de pool van vertrouwenspersonen van NOC*NSF.
Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer: 0900-2025590 en kost €0.10 per minuut. De hulplijn met deskundige hulpverleners is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Op zondag is er geen bereikbaarheid.

Het telefonisch meldpunt van NOC*NSF is onderdeel van een samenhangend stelsel van maatregelen dat in samenwerking met de sportbonden is opgezet en waar sinds 1996 aan wordt gewerkt. Meer informatie over de aanpak van NOC*NSF is te vinden op www.watisjouwgrens.nl .